Departament Stabilności Finansowej poszukuje kandydata do pracy w Wydziale Postępowań Nadzorczych na stanowisku ds. analizy cyberbezpieczeństwa infrastruktury płatniczej
Zgłoszenia do 7 grudnia 2025 r.
Departament Stabilności Finansowej wykonuje zadania związane z działaniem NBP na rzecz stabilności krajowego systemu finansowego i ograniczania ryzyka systemowego, a także z nadzorem systemowym w zakresie systemu płatniczego.
Do kompetencji Wydziału Postępowań Nadzorczych należą działania z zakresu nadzoru systemowego nad systemami płatności, schematami płatniczymi oraz systemami rozliczeń i rozrachunku papierów wartościowych, w szczególności prowadzenie postępowań administracyjnych oraz ocen nadzorczych obejmujących analizę cyberodporności systemów i schematów.
Do głównych zadań pracownika należeć będą:
- analiza dokumentacji nadzorowanych systemów i schematów pod kątem cyberodporności,
- prowadzenie przekrojowych ocen funkcjonowania systemów i schematów pod kątem zgodności z europejskimi i międzynarodowymi standardami w zakresie cyberbezpieczeństwa, zarządzania ciągłością działania i bezpieczeństwa informacji, w tym standardów rekomendowanych w ramach Europejskiego Systemu Banków Centralnych (np. Cyber Resilience Oversight Expectations),
- współpraca z Europejskim Bankiem Centralnym, Urzędem Komisji Nadzoru Finansowego oraz innymi instytucjami zagranicznymi i krajowymi w przedmiotowym zakresie w tym udział w pracach grup roboczych.
Wymagania wobec kandydata:
- wykształcenie wyższe (preferowane kierunki: informatyka, matematyka, elektronika i telekomunikacja, kryptologia i cyberbezpieczeństwo),
- wiedza na temat administracji oraz bezpieczeństwa architektury, systemów i aplikacji IT,
- doświadczenie zawodowe na stanowiskach związanych z zarzadzaniem bezpieczeństwe informacji, ciągłością działania i ochroną przed cyberzagrożeniami,
- wnikliwość, zaangażowanie, umiejętność precyzyjnego i spójnego formułowania argumentacji,
- dobra znajomość języka angielskiego w mowie i w piśmie (min. na poziomie B1)
Dodatkowym atutem będzie:
- doświadczenie w opracowywaniu lub audycie dokumentacji IT w zakresie zarządzania ciągłością działania i bezpieczeństwa informacji,
- orientacja w obszarze systemu płatniczego i nowoczesnych technologii płatniczych,
- doświadczenie zawodowe w banku lub instytucji prowadzącej działalność w zakresie obsługi systemów płatności lub rozrachunku albo procesowania transakcji płatniczych.
Osoby zainteresowane proszone są o przesłanie CV i listu motywacyjnego do dnia 7 grudnia 2025 r. za pośrednictwem elektronicznego formularza dostępnego poniżej
Za datę złożenia dokumentów przyjmuje się datę ich rejestracji w systemie. Rekrutacja składa się z dwóch etapów – analizy i oceny złożonych przez kandydatów dokumentów oraz rozmów kwalifikacyjnych. O zakwalifikowaniu do drugiego etapu rekrutacji oraz terminie jego rozpoczęcia kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Zastrzegamy sobie prawo skontaktowania się tylko z wybranymi kandydatami.