Departament Rozliczeń Transakcji Finansowych poszukuje osoby do pracy w Wydziale Infrastruktury Rozliczeniowej

Zgłoszenia do 18 stycznia 2026 r.

Do głównych zadań pracownika należeć będzie:

  • wykonywanie zadań związanych z zabezpieczeniem infrastruktury rozliczeniowej dla przeprowadzania rozliczeń zagranicznych NBP w ramach operacji zarządzania rezerwami,
  • nadzór i aktualizacja bazy danych statycznych systemu rozliczeniowego w zakresie konfiguracji podmiotów (np. kontrahentów, emitentów), instrukcji płatniczych kontrahentów NBP i własnych, wysokości limitów inwestycyjnych,
  • ustanawianie relacji korespondenckich dotyczących rozliczeń na rachunkach bieżących i powierniczych prowadzonych na rzecz NBP przez instytucje zagraniczne, w tym udział w negocjacjach warunków ofert oraz utrzymywanie i rozwój relacji z zagranicznymi bankami korespondentami i powiernikami,
  • prowadzenie spraw związanych z zagranicznymi wymogami podatkowymi i regulacyjnymi w kontekście posiadanych przez NBP instrumentach finansowych,
  • analiza ofert współpracy operacyjnej otrzymywanych od instytucji finansowych,
  • udział w testach wdrożeniowych nowych instrumentów inwestycyjnych oraz innych rozwiązań związanych z bazą danych statycznych,
  • współpraca z innymi departamentami i jednostkami organizacyjnymi NBP w zakresie wykorzystywania infrastruktury rozliczeniowej NBP w walutach obcych.

Wymagania:

  • wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: finanse, bankowość, ekonomia,
  • 2 lata stażu pracy,
  • dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie,
  • dobra znajomość obsługi pakietu MS Office,
  • chęć uczenia się i otwartość na zmiany,
  • zdolność analitycznego myślenia i wyciągania wniosków,
  • umiejętność współpracy w zespole,
  • umiejętność pracy pod presją czasu,
  • podzielność uwagi i umiejętność określania priorytetów w wykonywaniu zadań,
  • dobra organizacja pracy własnej,
  • złożenie oświadczenia o karalności – w związku z realizacją obowiązku wynikającego z art. 6d ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym.

Dodatkowym atutem będzie:

  • znajomość zasad funkcjonowania bankowości korespondenckiej, płatności międzynarodowych, systemu SWIFT,
  • wiedza z zakresu instrumentów wykorzystywanych na rynkach finansowych.

Osoby zainteresowane proszone są o przesłanie CV i listu motywacyjnego do dnia 18 stycznia 2026 r. za pośrednictwem elektronicznego formularza dostępnego poniżej

Za datę złożenia dokumentów przyjmuje się datę ich rejestracji w systemie.  Rekrutacja składa się z dwóch etapów – analizy i oceny złożonych przez kandydatów dokumentów oraz rozmów kwalifikacyjnych. O zakwalifikowaniu do drugiego etapu rekrutacji oraz terminie jego rozpoczęcia kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Zastrzegamy sobie prawo skontaktowania się tylko z wybranymi kandydatami.